بطری ها و کنسرو ها

تقریبا هر محصولی می تواند از فراهم کردن اطلاعات برای مصرف کننده چه در هنگام خرید و چه بعد از آن سود ببرد. کدهای QR یک راه حل ایده آل برای فراهم کردن این اطلاعات هستند و به کاربران تلفن های هوشمند این اجازه را می دهند که این کدها را در کمتر از یک ثانیه اسکن کنند.


چگونگی استفاده از کد QR بر روی بطری ها و قوطی ها

به نظر می رسد که قوطی های نوشابه و بطری های آب میوه برای کدهای قابل اسکن طراحی شده اند، اما جای تعجب است که برندهای بسیار کمی از این کدها استفاده می کنند. در بخش سازنده کد QR ما بر این باوریم که کدهای قابل اسکن ارزش زیادی را به محصولات نوشیدنی می دهند و مثال های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد.


چرا برندها از کد QR بر روی قوطی ها استفاده می کنند؟

اگر شرکت شما نوشابه، آب میوه و دیگر نوشیدنی ها را تولید می کند، قوطی نوشابه شما به تنهایی می تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند باشد. برندها منابع بسیار زیادی را صرف استخدام طراحان گرافیکی به منظور به وجود آوردن سبک بصری خاص می کنند، زیرا دید اولیه مهم است اما اطلاعات نیز اهمیت دارد.

مصرف کننده می خواهد بداند که یک نوشیدنی چقدر کالری دارد و آیا از افزودنی های خوراکی در آن استفاده شده است یا خیر. همچنین اطلاعاتی درباره میزان گاز کربن خروجی و سلامت آن نیز باید به مشتری ارائه شود. شما نمی توانید همه این اطلاعات را بر روی قوطی قرار دهید و در اینجاست که کدهای QR به کار شما می آید.


چگونه شرکت کوکاکولا در استفاده از کدهای QR بر روی قوطی نوشابه پیش قدم شد؟

یکی از اولین استفاده های کد QR توسط شرکت کوکاکولا بر روی قوطی ها صورت گرفت. در سال 2011 شرکت آلمانی Coke تصمیم گرفت که خریداران خود را با استفاده از موزیک های ویدیویی به خرید محصول خود ترغیب کند. به این صورت که در زمان اسکن کد ، کاربران به پرتال موسیقی متصل می شدند و می توانستند ویدیو های مختلفی را تماشا کنند. این کار یک ایده بازاریابی مناسب برای ترویج جوانان بود که جواب مثبتی نیز گرفت و نشان گر قابلیت تطبیق محتوای وب با مصرف جهان واقعی بود.

کار شرکت Coke به اینجا ختم نشد. از سال 2011 به بعد این شرکت از جمله شرکت کنندگان اصلی در آزمایشگاه های هوشمندی بود که از کد QR برای نشان دادن اطلاعات غذایی استفاده می کردند، که این کار به وسیله  QRکد PDF صورت می گرفت.

این مسائل کاملا مربوط به دسترسی مشتری از طریق تکنولوژی مورد استفاده آن می باشد. همانگونه که مدیر روابط عمومی این شرکت در سال 2016 بیان کرد: " من باید مطمئن شوم که اگر یک تلفن همراه در یک دست مشتری است، باید یک نوشابه در دست دیگر او قرار دهم".

 

شرکت های کنسروسازی در حال فعال کردن کد برای کاربران تلفن های هوشمند هستند.

بقیه مواد غذایی کنسرو شده از مزیت استفاده از کدهای قابل اسکن بهره کمتری می برند، اما در حال فراگیری هستند. برای مثال، برخی کارخانه های نوشیدنی کوچک از این کدها برای ارائه رسید به ازای نوشیدنی استفاده می کنند. در جایی که مشتریان به دانش و فناوری علاقه مند هستند، این کار باعث نزدیکتر شدن آنها به برند مورد علاقه شان می شود.

دیگر شرکت های کنسرو سازی نیز از کد QR بر روی قوطی های خود استفاده می کنند تا آنها را به سمت ضد تراریختگی هدایت نمایند. غذاهای کنسرو ارگانیک مانند ذرت و یا لوبیا سیاه بهترین نمونه برای این موضوع هستند و داستان های الهام بخشی را از زبان مزرعه داران بیان می کنند باعث جدا شدن شرکت های کوچک از سازمان های بزرگ می شوند.


استفاده از کد QR بر روی بطری

مسلما، قوطی های نوشابه و کنسروهای ذرت تنها محصولاتی نیستند که برای افزایش اعتبار خود از کدهای قابل اسکن استفاده می کنند. برنامه های کاربردی بسیار زیادی در زمینه استفاده از کد QR بر روی بطری ها وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.


بهبود بطری های نوشیدنی و یا فنجان های قهوه با استفاده از کدهای قابل اسکن

راه های نوآورانه ی بسیار زیادی برای ارتقاء دادن سطح بطری های نوشیدنی به وجود آمده است. در اینجا به یک رستوران در سنگاپور اشاره می کنیم. از آنجایی که حامیان مالی دوست داشتند که با مصرف کنندگان محصولات خود در همان رستوران ارتباط برقرار کنند، مالکین رستوران تصمیم گرفتند که به بطری های نوشیدنی خود  QRکد اضافه کنند تا به آنها اجازه ی ارسال پیام توسط مالکین به افرادی که در رستوران در حال نوشیدن آن ها هستند را بدهد.

حتی فنجان های قدیمی قهوه نیز قابل ارتقا می باشند. زمانی که کدها به فنجان های قهوه اضافه می شوند، مشتریان را به طرح های منحصر به فردی متصل می کنند. همانگونه که مشتریان در حال نوشیدین قهوه هستند، می توانند کد را اسکن کنند و از طریق QR کد کوپن همه چیز را درباره طرح های تشویقی بدانند.

همانگونه که می بینید، دامنه ی استفاده از کدهای قابل اسکن در بخش نوشیدنی از قنجان های قهوه و قوطی های نوشابه گرفته تا بطری های آب میوه و غذاهای کنسرو شده، غیر قابل انکار است. کدهای QR به سازندگان این اجازه را می دهد که با بیان موضوعات منحصر به فرد با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

اگر می خواهید کد QR خود را بر روی قوطی و بطری قرار دهید، حتما راهنمای چاپ و طراحی ما را مشاهده کنید و ایده های خود را عملی سازید.