بسته بندی غذاها

کدهای QR یک راه ایده آل برای بهینه نمودن بسته بندی مواد غذایی هستند که آن را از یک بسته بندی ساده به ایده ای بسیار قوی تر تبدیل می کنند.


چگونگی استفاده از کد QR در بسته بندی مواد غذایی

تنها چیزی که مشتری نیاز دارد یک تلفن دوربین دار است تا کد QR را اسکن کند. تقریبا 70 درصد از مردم ایران گوشی هوشمند دارند، پس نباید تعجب کرد که صنعت مواد غذایی با راه های مختلفی ، مردم را تحت پوشش قرار دهد.

در کیونگار ما بر این تصور هستیم که پتانسیل استفاده از کدهای QR بر روی بسته بندی مواد غذایی بسیار وسیع و هنوز بدون استفاده باقی مانده است. با کمی خلاقیت این کدها می توانند به شناخته شدن برندهای تجاری کمک کنند و تقریبا می توانند بر روی هر نوع خوراکی و یا نوشیدنی استفاده شوند.

در اینجا به چند مثال ساده اشاره می کنیم که چگونه این کدها می توانند به پیشرفت شرکت های سازنده مواد غذایی کمک کنند.



تغییر دادن جعبه پیتزا به پخش کننده های ویدیویی و اطلاع رسانی به هواداران فوتبال

در هنگ کنک شرکت PIZZA HUT یک جعبه پیتزای معمولی را به یک نمایشگر فیلم قابل حرکت تغییر داده است. در یک تغییر کاربری بسیار فوق العاده در زمینه جعبه پیتزا، تیم PIZZA HUT تصمیم گرفته که یک لنز پروژکتور به همراه یک سوراخ کوچک را در بدنه جعبه پیتزا قرار دهد. آنها سپس یک کد برای مشتری قرار دادند تا آن را اسکن کند. با قرار دادن تلفن هوشمند روی جعبه مشتریان می توانند یک فیلم را بر روی یک سطح صاف مشاهده کنند.

همچنین یک تیم فوتبال نیز از تماشاگرانش در طول تورنومنت های قهرمانی استفاده می کند. آنها یک کد QR در بسته بندی غذا قرار می دهند که یه لینک تجزیه و تحلیل بازی بعدی متصل می شود.



فراهم کردن اطلاعات غذایی از طریق کد QR بر روی بسته بندی مواد غذایی

با اینکه تجزیه و تحلیل فوتبال خوب است اما کوتاه مدت است و ارتباط چندانی با برند غذا ندارد. برای حل این مشکل بعضی از شرکت ها تصمیم گرفته اند که اطلاعات کاربردی بیشتری را از طریق کدهای QR بر روی بسته بندی مواد غذایی قرار دهند.

برای مثال در سال 2012 مک دونالد تصمیم گرفت که افکار عمومی را درباره ارزش غذایی محصولات خود تغییر دهد. بخش کلیدی این عملیات شامل اضافه کردن کدهای قابل اسکن به لیوان نوشابه و بسته های ارسالی بود. با اسکن کردن این بسته ها مشتری بلافاصله اطلاعات دقیقی درباره میزان کالری و چربی غذای خود بدست می آورد. این کار به آسانی با QR کد PDF قابل انجام است.

مک دونالد همچنین پایه گذار یکی دیگر از راه های استفاده از این کد بر روی بسته بندی مواد غذایی می باشد. از آنجایی که مشتریان استرالیایی به شدت متقاضی شفاف سازی درباره مواد اولیه غذایی هستند، یک نرم افزار کاربردی به نام Track my Mac را معرفی کردند. این نرم افزار با اسکن کردن کد بر روی بسته های مک دونالد فعال می شود، که تصاویری درباره کشاورزانی که با این برند کار کردند را نمایش داده و همچنین اطلاعاتی درباره مبدا برگرها و ناگت ها ارائه می دهد. QR کد اپلیکیشن را بخوانید.



افزایش مصرف کننده و پیشرفت نام های تجاری

به طور کلی کدهای قابل اسکن برای مشتریان به یک دیدگاه عمومی در بسته بندی مواد غذایی در آمریکا تبدیل شده است و طرحی به نام برچسب هوشمند نقش کلیدی در این موضوع بازی می کند.

این طرح بیش از 30 سازنده مختلف مواد غذایی را در کنار هم قرار داده است. همانند نرم افزار مک دونالد، این طرح نیز اطلاعات کاملی را دربازه محتویات، میزان کالری و هشدارهای حساسیت ارائه می دهد که باعث می شود مشتری اطلاعات بیشتری درباره مواد خوراکی مورد استفاده خود داشته باشد.

این کار نشان می دهد که کدهای قابل اسکن می تواند به روش های مختلفی استفاده شود، این کدها هم از برندها در برابر مشکلات محفظت می کند و هم به افراد نا آگاه در برابر تکنولوژی کمک می کند تا خرید موفقیت آمیزی داشته باشند.



کمک به برندهای تازه شکل گرفته در برابر رقبا

مزایای این کدها تنها متعلق به برند های بزرگ غذایی نیست. در واقع این کدها پتانسیل این را دارند که بیشتر به برندهای متوسط و کوچک کمک کنند تا خود را از دیگر برندها جدا کنند. یک کد QR می تواند یک راه آسان برای انجام این کار باشد.

اگر می خواهید که کد خود را تولید کنید، حتما راهنمای چاپ و طراحی ما را بخوانید و از کیونگار به صورت رایگان استفاده کنید. شما با این کار به زودی ارزش بسته بندی محصول خود را بالا می برید و یک تجربه خرید بسیار جدید را به مشتریان خود ارائه می دهید.