آگهی ها

بازاریابی به صورت آگهی یک روش سنتی می باشد که هنوز توسط بسیاری از حرفه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما، آیا در دنیای مجازی این کار جواب می دهد؟ بله کاملا، البته اگر به درستی انجام شود. متن زیر را بخوانید و بیاموزید که چگونه از کدهای QR بر روی آگهی ها به طور موثر استفاده کنید.


چگونگی استفاده از کدهای QR بر روی آگهی ها

آیا آگهی ها هنوز در بازار کار موثر هستند؟

آگهی ها هنوز با ارزش هستند، افراد عاشق چیزهای قابل لمسی هستند که بتوانند در دستانشان نگه دارند. افراد حتی در صورتی هم که به آگهی ها نیاز نداشته باشند، آنها را نگه می دارند تا در صورت نیاز بعدا از آنها استفاده کنند. آگهی ها یادآورنده های خوبی هستند که می توان آنها را به یخچال منزل و تابلو اداره خود بچسبانید و اطلاعاتی را که می خواهید روی آن بنویسید.

با این حال شما هنوز می بینید که آگهی ها هنوز بعد از اینکه توسط افراد مشاهده می شوند سر از سطل آشغال در می آورند. چرا؟ خب در اینجا فاکتور های متفاوتی از جمله طراحی آگهی و یا اطلاعات ناموفقی که ارائه می شود دخیل است. یک بازاریاب باهوش این فاکتورها را برای ساخت یک آگهی مناسب لحاظ میکند.


چگونه از کدهای QR بر روی آگهی ها استفاده کنیم؟

این کدها بر روی آگهی ها یک رسانه عالی برای برقراری ارتباط بین دنیای مجازی و واقعی هستند. استفاده از ترکیب بازاریابی سنتی و مجازی باعث افزایش شانس دیده شدن و تاثیر آن بر روی کسب وکار شما می شود. شما حتما باید یک راه را به مشتری خود نشان دهید که حتی بعد از جلب توجه مشتری بتوانید آنها را با محصولات خود آشنا کنید. از آنجایی که برای هر نوع از اهداف بازاریابی یک نوع کد وجود دارد، شما می توانید به آسانی این کار را با کدهای QR انجام دهید.

برای مثال یک رستوران جدید می تواند یک کد QR PDF بر روی آگهی خود داشته باشد تا مشتریان بتوانند از طریق اسکن کردن آن به طور دائم به منو رستوران دسترسی پیدا کنند. یک QR کد کوپن نیز می تواند برای تخفیف ها استفاده شود، همچنین QR کد رویداد نیز می تواند اطلاعاتی از رویدادهای آینده ارائه دهد و QR کد شبکه های اجتماعی نیز برای افزایش دنبال کننده ها در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر پلتفرم ها استفاده می شود. لیست کامل انواع کدهای QR را در اینجا ببینید.


چه چیزی باید بر روی آگهی ها قرار دهیم؟

هر آگهی باید با یک عنوان هیجان انگیز شروع شود تا توجه ها را به خود جلب کند سپس با یک توضیح کوتاه از محصول ادامه یابد. مشتریان می خواهند بدانند که کسب وکار شما چه سودی برای آنها دارد. بنابراین در مورد کاری که انجام می دهید شفاف باشید. افراد ممکن است به محصول و یا سرویسی که ارائه می دهید نیاز داشته باشند اما تا زمانی که شما اطلاعات در اختیار آنها قرار ندهید، از آن مطمئن نیستند. برای علاقه مند کردن بیشتر مشتریان از یک طرح تشویقی مانند کوپن و یا تخفیف بر روی آگهی خود به صورت QR کد کوپن استفاده کنید.

همیشه اطلاعات تماس خود را مانند شماره تلفن، وب سایت و یا ایمیل را به آگهی اضافه کنید تا مشتریان بدانند چگونه با شما تماس بگیرند. اگر اطلاعات تماس منحصر به فرد دارید از کارت های ویزیت با کد QR استفاده کنید. راهی را بیابید تا مشتریان شما قادر باشند حتی در صورت از بین رفتن آگهی شما نیز با محصول شما ارتباط برقرار کنند.


چگونگی طراحی کد QR

کدهای QR به آسانی قابل تغییر هستند و می توانید به آسانی رنگ بندی آنها را با توجه به محصول و شرکت خود انتخاب کنید. همچنین یک دستور در کنار کد خود بنویسید که مشتری بداند در صورت اسکن به چه چیزی میرسد. قالب QR کد برای این اهداف مناسب هستند زیرا دارای طرح ها و پیام های متفاوت هستند.

همچنین باید به اندازه و مکان کد QR بر روی آگهی توجه کنید. توجه داشته باشید که اگر کد خیلی کوچک باشد و یا از محتوای قابل توجه آگهی شما فاصله زیادی داشته باشد، مشتری به هیچ عنوان آن را اسکن نخواهد کرد. به طور کلی کدهای QR باید یک اندازه 2 در 2 سانتی متری داشته باشند. برای اینکه شانس اسکن بیشتری داشته باشید، آن را در مرکز طرح خود قرار دهید. تا به آسانی قابل دسترس و اسکن باشد و تا جایی که امکان دارد آن را بزرگ کنید. هدف بدست آوردن توجه کاربران و تشویق آن ها به اسکن کردن کد شما می باشد.

برای دسترسی به نکات بیشتر چگونه با طراحی کدهای QR خلاقیت ایجاد کنیم را بخوانید.

 

چگونه کدهای QR را چاپ کنیم؟

در هنگام چاپ به انتهای آگهی خود توجه زیادی کنید. کاغذی که انتخاب می کنید بر روی محصولی که ارائه می دهید تاثیر می گذارد. مثلا کاغذ براق می تواند نشان دهنده تجمل بیشتر باشد در حالی که کاغذ روکش دار احساس طبیعی بودن بیشتری را منتقل می کند و برای برند های کسب و کاری که می خواهند نشان دهند طرفدار طبیعت هستند مناسب تر است. در انتخاب موادی که نور زیادی از خود نشان می دهند و اسکن کردن کد شما را سخت می کند محتاط باشید. از بهترین گزینه خود استفاده کنید و مطمئن شوید که کد قابل اسکن است.

برای چاپ موفق از 10 نکته برای چاپ QR کدها استفاده کنید.