کدهای QR یک روش عالی برای تقویت و توسعه ارتباط متقابل در فعالیت های تبلیغاتی شماست.
چگونه از کدهای QRدر اشانتیونها استفاده کنیم
وقتی سخن از استفاده از کدهای QR در اشانتیون و هدایای تبلیغاتی به میان میآید
بایستی توجه کنیم که اخیرا تیم های بازاریابی اطلاعاتی بسیار مفیدی در خصوص پتانسیل
این تکنولوژی به دست آوردهاند. در این نوشته مروری خلاصه خواهیم داشت بر اینکه
چگونه می توانید با ادغام و تعیین موقعیت کدهای QR به اهداف خود که همان جلب نظر مخاطب و به دست
آوردن حداکثر کارائی از طریق کدهای اشانتیون است را فراهم نمائید. سپس نگاهی
خواهیم داشت به اینکه چگونه کدهای QR می توانند جذابیت اشانتیونهای ساده، برای کسب
وکارهای کوچک را نیز تقویت کنند و همچنین توضیح خواهیم داد چگونه در قرعه کشی،
استفاده بهتری از کدهای QR کنیم.
کدهایQR در اشانتیونها
دو روش اصلی وجود دارد که می توانید از طریق آن
ها از کدهای QR بر روی اشانتیونها و همچنین برای افزایش محتوای
تبلیغات خودتان استفاده کنید. روش نخست ادغام کدهای QR درون آن چیزی است که قصد دارید مستقیما آن را هدیه
دهید. مثلا قصد دارید در یک رویداد زنده تی شرت های تبلیغاتی را به صورت رایگان در
اختیار مردم قرار دهید قراردادن کدهای QR بر روی مارک این تی شرت ها ایده بسیار خوبی خواهد
بود. با این روش مخاطب اجباری به اسکن کردن این کد در همان لحظه نداشته و تا وقتی این
تی شرت را دارد به این کد دسترسی خواهد داشت.
در برخی موارد احتمال زیادی وجود دارد که حس
کنجکاوی مخاطب در لحظه افزایش یابد و کد را فقط برای دیدن آن اسکن
کنند. این فرصت بزرگی برای هدایت آنها به سمت اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت یا محصول
تان است. گرچه بهتر است بجای آنکه فقط بر حس کنجکاوی افراد تکیه کنید محرکی دیگری
را نیز برای اسکن قرار دهید. کد QR کوپن نمونه ای مطلوب از این دست است. هدف آیتم تبلیغاتی شما باید جلب توجه
سریع افراد باشد و در صورت امکان محتوای ویدئویی و یا موسیقی نیز داشته باشد.
کد QR صوتی و کد QR ویدیویی را بررسی کنید.
برای شروع کار و ارائه ایده پنج عدد از بهترین
روش ها برای ادغام کدهای QR در اشانتیون های تبلیغاتی را در اختیارتان می گذاریم.
روش 1: کد خودتان!
اگر بودجه تهیه تی شرت های رایگان را ندارید
باز هم مطمئن باشید تی شرت های شما و کارکنان تان این کار را برایتان انجام می
دهند. این کار همچنین مردم را تشویق می کند تا با شما مشارکت داشته باشند و به
چیزی فراتر از یک مکالمه ساده دست یابند.
روش 2: برای کمک به افزایش میزان دسترسیتان
کدهای مجزا درست کنید
می توانید از تبلیغات خودتان برای گرفتن
بازخورد در این زمینه استفاده کنید که محصول تان کجا بیشترین محبوبیت را دارد. با
ایجاد کدهای QR مجزا برای مناطق مختلف می توانید متوجه شوید چه
کسانی و کجا بیشترین تعامل را با شما دارند.
روش 3: کد خود
را به صفحه اینستاگرام لینک کنید
ممکن است مخاطبان وب سایت های تبلیغاتی را
نخوانند تا آنها را به صفحه اینستاگرام هدایت کند. خودتان را با آنچه آنها میبینند
سازگار کنید. کد QR اینستاگرام را بررسی کنید.
روش 4: اشتراک
اگر نمی توانید به مردم بگویید بایستند و صحبت
کنند کدی را در اختیارشان بگذارید که بتوانند در لیست ایمیل شما اشتراک داشته
باشند. با این روش مردم می توانند بعدا در اوقات فراغت خود نمونه های رایگان محصول
را جستجو کنند و شما نیز در آینده تبلیغات را برایشان بفرستید.
روش5: ضمانت بدهید
اگر انگیزه کوچکی را ارائه کنید ، اسکن کد QR شما را تضمین می کند (مانند کتاب الکترونیکی رایگان) و احتمال بیشتری وجود دارد که مردم
برای شرکت در قرعه کشی نیز ترغیب شوند.
روش دوم استفاده کارآمد از کدهای QR در اشانتیون ها همانند کارکرد خود آنها به تنهایی
است. این مساله خصوصا برای کدهای QR در قرعه کشی ها صدق می کند که در خصوص آن صحبت خواهیم
کرد ضمنا این روش همچنین می تواند مردم را به مشارکت در تبلیغات کوچک همانند هدیه سال
نو و برگه های قرعه کشی ترغیب کند. کدهای QR خود را جایی بگذارید که برجسته و جلوی چشم باشد
یعنی جایی که انتظار دارید مخاطب اصلی تان آنجا باشد مثلا شیشه جلوی مغازه یا پوسترهای تبلیغاتی.