قرار دادن کدهای QR آنلاین می تواند قابلیت های محدودی داشته باشد اما هدایت کردن کاربرها به محتوای درست، می تواند ارزش وب سایت شما را بالا ببرد.
چگونه از کدهای QR در وب سایت ها استفاده کنیم
افزایش کدهای QR به این معنا بوده است که این خانه
های شطرنجی سیاه و سفید عجیب وغریب به جزئی از نیازهای روزمره مبدل شده اند که
اغلب بدون هیچ شک و تردیدی پذیرفته می شوند. طبیعتا در رابطه با آن دسته از افرادی
که اندک اطلاعی از کاربرد این کدها در خصوص کارهای ساده ای مثل تخفیف ها اطلاع
دارند افراد معدودی هستند که از پتانسیل گسترده این تکنولوژی جدید و بی ضرر آگاهی
دارند.
درحال حاضر می توان از کدهای QR به روش های زیادی استفاده کرد ازجمله کمک
برای پیگیری موجودی تان، سرگرم کننده و تعاملی کردن آموزش و حتی استفاده از کدهای QR در وب سایت ها. در این نوشته ، با اینکه
مردم در حال حاضر از این کدها استفاده می کنند، مروری سریع بر مورد آخر خواهیم
داشت و برخی روش های خلاقانه برای افزودن کدهای QR به وب سایت های خود و همچنین تجربه شهودی
بیشتری را نشان می دهیم.
مرحله1: از بازایابی دیجیتال خود فراتر بروید
ممکن است برخی در خصوص فایده داشتن کد QR در وب سایت سوال کنند. ممکن است شخصی بپرسد:«
اگر در حال حاضر آنلاین هستند چرا باید کد QR داشته باشند؟ چرا فقط داشتن لینک کافی نیست؟»
جواب های زیادی برای این پرسش ها وجود دارد اگرچه پاسخ اصلی در توانایی کدهای QR برای افزایش ارزش به محتوای آنلاین شما
به آسان ترین روش ممکن نهفته است.
داشتن کد QR در وب سایت برای همه افراد کاربرد ندارد.
در واقع قراردادن کدهای QR در همه صفحات فرودتان می تواند غیر ضروری
باشد. اما آگاهی داشتن از نحوه و زمان استفاده از آن برای محتوای مناسب می تواند
واقعا روشی آسان را در اختیار بازدیدکنندگان آنلاین قرار دهد تا بیشتر با برندتان
در ارتباط باشند.
برای آنکه این موضوع روشن تر شود در اینجا 5 تا از روش های استفاده
از کدهای QR در وب سایت ها را در اختیارتان می گذاریم.
1- برای
محتوای وب طولانی
بسته به نوع محتوایی که آن را در وب سایت خود میزبانی می کنید کم و
بیش این احتمال وجود دارد که افراد بخواهند کل مقالات و صفحات آن را بخوانند. اگر
مقاله یا مطالعه موردی باشد
که خواندن آن بیشتر از چند دقیقه طول بکشد داشتن کد QR در صفحه وب این امکان را به بازدید کنندگان
می دهد تا «الان اسکن کنند و بعدا بخوانند». بازدید کنندگان می توانند به سادگی کد QR را در موبایل خود اسکن کنند و بعدا آن را
بخوانند.
2- برای
ورود به وب سایت لایه امنیتی اضافه کنید
در حال حاضر سرویس های زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد
تا کدهای QR را به عنوان بخشی از فرایند احراز هویت
دو مرحله ای بین کامپیوتر و موبایل با یکدیگر ادغام کنید. مثلا سرویس پیام رسان واتس
اپ انتقال از گوشی هوشمند به دسکتاپ را از طریق تایید کد QR ممکن می سازد. واتس اپ کاربران خود را قادر
می سازد تا کد QR را اسکن کنند و بدون از دست دادن
پیشینه مکالمات خود، به ارتباط با مخاطبین خود ادامه دهند.
3- ایجاد
اتصال آسان تر با اپلیکیشن های موبایل
وقتی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند
تا اطلاعات بیشتری در خصوص اپلیکیشن های موبایل کسب کنند بازهم باید برای دانلود آنها
در گوشی های هوشمندشان جستجو کنند. برای اجتناب از اینکه مردم نام اپ شما را اشتباه
ننویسند یا اپلیکشن اشتباهی را دانلود نکنند داشتن کد QR اپلیکیشن در
وب سایت تان آنها را مستقیما به جایی هدایت می کنند که آنها می خواهند. برای کسب
اطلاعات بیشتر در خصوص فواید استفاده از کد QR اپلیکیشن در
وب سایت خود اینجا کلیک
کنید.
4- انتقال
جزییات تماس
راحت ترین راه برای ذخیره جزییات تماس مستقیما از وب سایت به گوشی
هوشمند استفاده از کد QR کارت ویزیت است.
بجای اینکه کاربران جزییات تماس را بصورت دستی از طریق کپی/ پیست ذخیره کنند می
توانند براحتی کد QR موجود در وب سایت را اسکن کنند. این روشی
راحت برای ارائه اطلاعات تماس برای افرادی است که می خواهند به شما دسترسی داشته باشند.
5- اشتراک
گذاری فوری اطلاعات
اگر منابع تان محدود باشد کد QR در سایر رسانه های دیجیتالی می تواند روشی
سریع برای ارائه اطلاعات به سایرین باشد. بیایید فرض کنیم می خواهیم نمایشگاه یا
رویدادی را برگزار کنید و قصد دارید بدون استفاده از پوسترها یا تبلیغات چاپی یک
وب سایت محلی موقتی را به اشتراک بگذارید. برای این کار می توانید کد QR خود را بر روی تبلت یا کامپیوتر قرار دهید
تا مردم آن را اسکن کنند و بتوانند اطلاعات شما را ببینند.
مرحله 2: ساده کردن تجربه آنلاین با استفاده از کدهای QR
روش کدهای QR در اصل یکی از روش هایی است که به افراد
امکان صرفه جویی در زمان و وارد کردن اطلاعات به صورت دستی را می دهد. با آنکه
کاربرد این تکنولوژی بیشتر در زمینه تبلیغات است می توانید از فواید مهم آن برای
بسیاری از جنبه های وب سایت خود بهره مند شوید.
می توانید با بررسی حوزه های وب سایت خود که ممکن است وقت گیر باشند
یا استفاده آن برای بازدیدکنندگان دشوار است و قراردادن کد QR بجای آنها بیشتر از مزایای کدهای QR برخوردار شوید. مثلا می توانید از این کد
برای ارتباط مستقیم افراد با ورود به وب سایت استفاده کنید یا کد را کنار پروفایل استخدام
شرکت خود قرار دهید تا کارکنان بتوانند مستقیما جزییات تماس استخدام کننده را
ذخیره کنند.